فقط تفکر به این مورد که جمعیت مهاجمین تنها چهل هزار نفر بوده و با این استعداد جنگجو یک امپراتوری شکست میخورد خود گواه اینست که پیش از حمله این شکست حاصل شده بوده
و تنها حمله موجب اشکار شدن سقوطی که در واقع از پیش اتفاق افتاده میباشد
بله کاملاً درسته . ما باید به گذشتمون افتخار کنیم نه در حدی که با اسلام ممانعت داشته باشد . من خودم خیلی کوروش و ایران باستان رو دوست دارم اما کوروش پرستی هم نمیکنم این ها هم که دم از کوروش و ... می زنند بیشتر شون از لجبازیه و هیچی از کوروش نمیدونن
نمیدونم چی بگم
ایشون رو اصلا نمیشناسم که بدونم کی هستن و اینکه تحصیلاتی که میگن رو واقعا دارن یا نه که در این باره این طوری نظر میدن
ولی به نظر میاد ایشون خیلی هم بی طرفانه و منصفانه صحبت نمیکنن
زرتشت یک دین الهی هست همچنین یهودیت( که البته در مورد یهودیت خیلی تحریفات انجام شده)
و به هر حال باید در موردشون درست صحبت بشه
این که جوری میگن کوروش یهودی زاده بوده انگار دارن با یک نوع احساس نژاد پرستی صحبت میکنن و یهودزاده یعنی ادم بد و نادرست در حالی که در دین ما باید به تمام ادیان احترام گذاشت و واسه همینه که اقلیت های دینی دارن در ایران راحت زندگی میکنن
یا مثلا گفتن زرتشتی ها ادعای میهن پرستی دارن ولی در دوران جنگ از کشور دفاع نکردن
خب اولا که شما که باور دارین دارن در مورد میهن پرستی دروغ میگن چرا اصلا توقع داشتی برن جنگ؟خب به حرف شما الکی وطن دوستن دیگه شما نباید اصلا ازشون توقع میداشتی
و دوم اینکه جمعیت زیادی از ایران رو تشکیل نمیدن زرتشتی ها و در دوران جنگ شهیدی هم داده باشن انگشت شمار هست تعداد اون اصلا اقلیت دینی هستن
اقلیت یعنی جمعیت کم و کوچک حالا مثلا تعداد شهیدانی هم که از دوران دفاع مقدس دادن به همون اندازه کوچک میشه و شاید اصلا تعدادی هم شهید گمنام باشن
با اینکه در دوران پهلوی کوروش بولد شد موافقم ولی دقت کنین بولد شد یعنی وجود داشته بیشتر به اون پرداخته شده و البته به نفع حکومت اون زمان از ویژگی های شخصیتی خاصی از کوروش استفاده یا سواستفاده شد
مثلا تجمع گرایی و یا تفاوت هایی که بین دین زمان کوروش (زرتشت) و اسلام بود از اینها استفاده شد به نفع حکومت و خب این یه حیله بود
ولی بعد های دیگری هم بود مثل عدالت که هم در اسناد مربوط به دوران هخامنشیان از ویژگی اکثر شاهان بود و هم اسلام مبناش برابری و برادری هست
ببینین یک چیز دیگه هم هست به اسم ایجاد شکاف بین دو گروه
در اینجا با این که مسایل مشترکی بین ادیان الهی از جمله زرتشت و اسلام و ... هست به اختلاف ها پرداخته میشه و این مثل شکافی میمونه که هی داره عمیق تر میشه و به جایی میرسه که با این که مشترکات بسیاری هس ولی نادیده گرفته میشن و دو گروه در نقاط کامل مقابل هم قرار میگیرن
در نهایت سعی کنیم همیشه دیدمون فقط یک جانبه نباشه و فقط هم برای مقایسه از اختلاف ها نگیم برای مقایسه منصفانه به شباهت ها هم نیاز داریم
این اقا که در مورد این ها نظر میداد رو نمیشناسم ولی هر کی هست استاد؟ دکتر؟ مورخ؟ دانش آموخته ؟بد نیس که این هم یاد بگیرن که منصفانه نگاه کنن و منصفانه قضاوت کنن
به هر حال ادم هر چقدر هم که استاد باشه و بلد باشه بازم همه چیزو یاد نگرفته
میگن همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز زاده نشده
درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما درود بر شما
پاسخ به مریم: سلام. ممنون از اینکه نظرتون رو ارسال کردید. زرتشتیگری یک دین الهی نیست. بلکه طبق عقیده اسلام، دین زرتشتی مُلحَق به ادیان آسمانی است. یعنی در اکثر قوانین، زرتشتیان جزو کافر و یک دین غیر الهی است و فقط در موضوع جزیه، ملحق به اهل کتاب هست. زرتشت هم پیامبر نبود. عبارت «زرتشت و اهل کتاب» را سرچ کنید در همین سایت با سند و مدرک مطلب نوشتیم. درباره شهدای زرتشتی، ببینید زرتشتیان در زمان جنگ حدود 50 هزار نفر جمعیت داشتند و فقط 1 شهید داوطلب داشتند. اما روستای فردو، با هزار نفر جمعیت 108 شهید داده. مقایسه کنید بینید زرتشتیان در ادعای وطن پرستی، صداقت ندارند.
تو که به اعتراف خودت همه چیز رو یاد نگرفتی و نمیدونی چی بگی و گوینده رو نمیشناسی اگر ساکت میموندی بهتر بود. در دین شیطان پرستی شما باید به هر دینی احترام گذاشت تا جذب حداکثری شود ولی اسلام که دین ماست ادیان باطل را نفی میکند و هدف آن برانداختن ادیان دیگر است. تلاش شما برای همراستا معرفی کردن اسلام و دین شیطانی زرتشتی هم طبق اصول فراماسونری هست. دین کوروش پرستش بت های شیطانی بود و حتی در پرستش بت ها هم عدالت را رعایت نمی کرد.
من یک مسلمانم و به گفته این آقای گوینده که تقریبا 5دقیقه شکایت داشت به علت فحاشی و رفتار تند پس شما با این رفتارتون آبروی هرچی مسلمان هست رو بردید به نظر شما اگر کورش شیطان پرست بود میگذاشتن که راجب اون در مدارس گفته گو بشود و عالمان دینی به این که او ذوالقرنین است شک میکردن ایشون هیچ نظر منفی راجب هیچ دینی نگفتن فقط به این که گوینده داره آتیش اختلافات رو تند میکنه و بی طرف تصمیم نمیگیره حرف میزدن درضمن کورش پرستی اشتباه محض است و من مخالفم اما اینکه از انسان های بزرگ و تجربیاتشون درس بگیریم کار بدی نیست خیلی چیز هایی که ما الان با اون ها سرو کار داریم یه سری به گذشته داره انیشتن خارجیه اما ما داریم از تجربیاتش استفاده میکنیم فیثاغورث و کلی عالم و دانشمند و موزیسین و ... روی زندگی ما تاثیر داشتن و ما همیشه اخلاقیات خوبشون رو تحسین میکنیم حتی پیامبر که الگوی بزرگی برای ما مسلمانان محسوب میشه حرفم اینه که از انسان های خوب خوبی رو باید تقلید کرد و زرتشت هم هیچ وقت شیطان پرستی نبوده چون اگه تاییدش کنید دارید گفته قرآن رو نادیده میگیرید پس لطفا قبل توهین و بی ادبی خوب مطالعه کنید اها و درضمن به آقای گوینده خودتون جواب خودتون رو دادید گفتید اگر یه آخوند اشتباه کنه اینقدر بهش گیر میدن ولی اگه یکی از کوروش بد بگه اون ها فحاشی میکنن خوب جواب شما روشنه اگر یک یا دو سیب خراب بود دلیل بر خرابی همه سیب ها نیست برای آخوند ها هم صدق میکنه پس لطفا خواهش میکنم بین مردم نزاع و درگیری ایجاد نکنید
یکی از دردهای جامعه ما، سطحی نگری و بیفکری است. طرف ادعا میکند چون در مدارس (یعنی در برخی از کتب درسی) از کوروش خوب گفته شده پس کوروش انسان خوبی بوده! یعنی هایت فهم ئ درک برخی افراد همین هست. در کتب درسی ادبیات مدارس، از برخی نویسندگان و شاعران هم حرف زده شده که افراد فاسدی بودند. آخرش هم خودکشی کردند. پس هر چیزی که در کتب مدارس آمده را قرار نیست وحی منزل بدانید درباره ذوالقرنین هم اکثر علما با این ذوالقرنین بودن کوروش مخالفند. حتی پروفسور شاهپور شهبازی این ادعا که کوروش ذوالقرنین باشد را کاملا نادرست میداند. کلام آخر اینکه محبت کوروش مثل محبت معاویه، قلب را آلوده میکند. بلکه بدتر... محبت کوروش اساساً برخاسته از توهم و تعصبات قومی قبیلگی است. از قلب خودتون بیرون کنید.
واقعا قانع کننده بود من هم متوجه قضاوت غیر منصفانه ایشون و تاکید بر روی یک چیز شدم امیدوارم قبل از قضاوت و جواب همه جوانب رو در نظر بگیرن چون با این لحن بیشتر به بچه ای شباهت داشتن که اصرار بر قبولاندن تفکر خودشون بود فکر نکنم که ایشون استاد یا مورخ یا دکتر و یا هرچیز دیگری باشند گمان میکنم که یک فرد معمولی با یکم اطلاعات و محاسباتی باشند که بهشون اعتقاد پیدا کردن به نظرم بهتره که دست از جنگ و اختلافات بردارن و روی دوستی و برابری تاکید داشته باشند
درود بر هم شما بزرگواران من خودم از 4 سالگی وارد جهان اسلام شدم و شیعه دوازده امامی رو در خودم افشا کردم ولی فکر میکردم که اسلام در ایرانبه وجود اومد و این باعث افتخارم بود و تا اینکه فهمیدم حضرت محمد و همه ی امامان ایرانی نبودند ولی ایمانم رو نسبت به اسلام از دست ندادم در مدرسه بهم یادد میدادم که شعار مرگ بر شاه بدم با اینکه اون 40 سال پیش مرده ولی باز حزف از اون میشه ولی تا اینکه سخنان اونهایی که سنشون بالای 50 سال هست من به اون حرفا هم گوش میدم و اثاری که شاه بنا کرده و چیزی که الان هست خیلی فرق داره یعنی انگاری اونموقع پیشرفته تر بودیم امام خمینی خودش گفته که شاه ادم خوبی بود ولی وقتی مردم نمیخوان اون شاه یاشه باید بره کنار در مورد کوروش بله هرکس نظریه ای داره ولی کسی حقیقت واقعی رو نمیدونه من خیلی کار ها کردم و رفتم کتاب علامه طبا طبایی رو خوندم که تاکید کرد ذوالقرنین همان کوروش است اگر کوروش ادم فاسدی بوده پس چرا در تمام کتاب های تاریخ ایران و جهان داره حرف از خوب بودن اون زده میشه حتی اعراب هم دارن بهمون به ما حسودی میکنن
پاسخ به ناشناس: گفتید: «اگر کوروش ادم فاسدی بوده پس چرا در تمام کتاب های تاریخ ایران و جهان داره حرف از خوب بودن اون زده میشه» پاسخ: اولا در تمام کتابهای تاریخ حرف از خوب بودن کوروش نیست. بلکه در بسیاری جاها حرف از فاسد بودنش هست. ثانیا در بیشتر آثار تاریخی و ادبی ایرانی اصلا حرفی از کوروش نیست در تمام اَوِستا، تمام روایات فارسی میانه، شاهنامه و... هیچ حرفی از کوروش نیست. متاسفانه برخی همه تقصیرات رو به گردن عربها میندازند که بله عربها آثار تاریخی ما رو از بین بردند در حالیکه این درست نیست. خوب شما بینید در متون ایران باستان، از کلی پادشاهان درجه 2 و درجه 3 نام برده شده ولی هیچ اسمی از کوروش نیست. اگر عربها نابود کردند طبیعتاً باید اسم و رسم پادشان درجه چندم از بین میرفت. اما میبینیم که اسم و رسم شاهان درجه چندم باقی مونده و اسم کوروش وجود نداره. میدونید چرا؟ چون فرهیختگان ایرانی ارزشی برای کوروش قائل نبودند
من میگم اصلا مپکوروش و زرتشت ادم های خیلی عالی بودن ولی خود حضرت زرتشت هم در مورد سه ظهور کننده که اولی عیسی مسیح دومی حضرت محمد و سومی حضرت مهدی ولی وقتی اعراب سونی حروم زاده به بهانه مسلمان بودن به ایران حمله میکنند و تمام ابادی هارا خرابه به بار میاورند مردم از اسلام وحشت میکنند حضرت محمد گفت نیازی نیست که کشور های دیگه ایین خودشون رو عوض کنن و به کیش ها احترام میذاشت چون کشوری جاهل تر از عربستان نبود و اسلام برای اون امده بود که جاهلیت در عربستان رو از بین ببره
حضرت عیسی مسیح (ع) از دید مسلمین، پیامبر خدا و معصوم از گناه بوده است و ما به ایشان ایمان داریم. اما معتقدیم دین مسیحیت پس از حضرت عیسی (ع) بسیار آسیب دید و به انحراف رفت و مسیحیت امروز، بسیاری از تعالیم راستین حضرت مسیح (ع) دور است
اسلام با دوست داشتن گذشتگان هیچ تناقضی نداره ولی نباید اینقدر که چشممون رو با تعصب ببندیم و جلوی نقد شخص غیر معصوم رو بگیریم و بیخودی و بدون هیچ سوادی جلوی اسلام بایستیم.
حرفتان درست بود ولی اینکه کوروش جنایتکار بوده و انگلیس و یهود آن را به ما غالب کردند دروغه. بخاطر اینکه طرفداران ظاهری کوروش به شما دشنام های بد دادند باعث شده که چهره کوروش خراب شود و این را هم بدانید آنهایی که به شما دشنام می دهند طرفداران کوروش نیستند بلکه یک مشت جنایتکار هستند که میخواهند چهره کوروش را خراب کنند وگرنه کوروش یک شخص عادل بوده لطفا اشتباه برداشت نکنید
اینکه گفتید انگلیسی ها و خارجی کوروش را خوب نشان دادند نادرسته بلکه امروزه خود آنها دارن میگن کوروش جنایتکار بوده و فیلم های زیادی در مورد جنایت های کوروش و ایران باستان ساختند و میخواستند چهره کوروش را خراب کنند ولی همه ی ما این را می دانیم کوروش چه آدمی بوده و حتی حجاب و خیلی چیزای دیگه که توی اسلام هست برگرفته از دوران هخامنشیان.شما در تمامی آثار نقش برجسته تخت جمشید هیچ اثری از بی حجابی و برهنگی پیدا نمی کنید
دبیر تاریخمون یک حرف قشنگی زد.
گفت گاهی مردم نمیخواند یک نفر عزیز شود اما خدا مهر او را در دل مردم میندازه
واقعا با این همه تحقیر کوروش هنوز مهرش توی دل مردم است، جز چند بسیجی افراطی فکر نمیکنم کسی از کوروش بدش بیاد. واقعا وقتشه به خودتون شک کنید.
من چندین بار گفتم کوروش بدی هایی داشته که بعضی ها برای تخریب انهارا بولد کردند. فکر نمیکنم هیچکسی در دنیا اینکار را بکند. اگه این بود عرب ها باید خودتخریب ترین بودن، چقدر پیامبر عزیزمان و امامان خون دل خوردند تا درست شود اما هنوزم درست نشدن، ولی کجا دیدین بگن وای ما بت پرست بودیم چقدر بد بودن نیاکانمون وای ما حمله کردیم وای ما امام حسین (ع) را اونطور مظلومانه کشتیم؟
شما فقط یک کشور بیارید که هویتشو زیر سوال ببره به قول خودتون روشنگری کنه.
بعد میایند میگین چرا مردم فلان مسئول رو مسخره میکنند چرا خودتخریبی میکنند، خوب کسی که هویتش از دست بره دیگه چی داره اصن؟ والا بقیه حتی چارتا دروغم میگن که تاریخشون رو خوب جلوه بدن ما که دروغم نیاز نیست بگیم.
در بین جنگ اسلام ستیزان و سوپر مذهبی ها فقط ذهن مردم عادی خراب میشه و هیچ سودی نداره. هرکس عاقل باشه میدونه شما فقط بدی هارو بولد میکنید برای تخریب و انها خوبی هارو برای گذاشتن مقابل اسلام.
من یک مسلمانم و به ادیان و انسان های دیگه احترام میزارم. یک انسانم و تا وقتی عقاید بقیه باعث اسیب به من نشود بهش احترام میزارم. بسیاری از شاهانم را دوست دارم با تمام بدی ها و خوبی هایشان اما الگویم 14 معصوم اندکه هیچگاه در مقابل ظلم سکوت نکردند. اگه هم بخوام با کسی مشکل داشته باشم دو دسته اند: ظالم و کسانی که ازش حمایت میکنند، کسانی که یک نفر رو خدا میدونند و هر حرفی بزند راحت قبول میکنند حتی اگه بدونند اشتباه
است.
اگه این نظرم گذاشته شد پیشنهاد میکنم به جای خواندن مطالب اون دو دسته ای که گفتم کتاب بخرید بخونین اونوقت خوبی و بدی یک پادشاه کنار هم میخونین.
عذرمیخوام اگه طولانی شد
1. عزت نزد خداست. نه مردم. وگرنه اگر دست مردم باشد که "در جهان" طرفداران عُمَر بن خطاب و چنگیز و حتی هیتلر و چرچیل و سایر جنایتکاران تاریخ بشر، بیشتر از طرفداران کوروش هستند. 2. اصلا محبوبیت مردمی، به خودی خود، ارزشی ندارد. وگرنه این همه سلبریتی بیعقل خائن چرا این قدر طرفدار دارند؟ در جهان امروز، یک فوتبالیست یا بازیگر بیفکر خیلی بیشتر از کوروش طرفدار دارد. پس یعنی آن بازیگر و فوتبالیست و... بهتر از کوروش و... هستند؟ 2. ابنکه گفتید همه کوروش را دوست دارند به جز چند بسیحی و... با اینکه توهین کردید و گفتید افراطی اما کامنت شما منتشر شد (اگر کسی به شما چنین حرفی بزند حاضرید نظرش را منتشر کنید؟) ولی ما نظر شما را منتشر کردیم. به هر حال... امروز میلیونها ترک و عرب و بلوچ و... یا از کوروش نفرت دارند یا لااقل محبتی به او ندارند و از قضا دوستداران کوروش در ایران، در اقلیت اند. هرچند به نظر من، اکثریت و اقلیت ملاک برتری و حقانیت نیست.
تنها حرف شما هم این بود چون اینا به من فحش دادن من کوروش رو بد جلوه میدن، اینکه طرف انگلیسیه مگه دلیل میشه؟ اولین گوشی رو مارتین کوپر یک امریکایی ساخت چرا استفاده میکنی؟ بزن تو دیوار. همین سایتت با html css js ساخته شده که html و css توسط سر تیموتی جان برنرز که یک لندنی بود و تیمش ساخته شد.جاوا اسکریپت باز توسط برندان آیک که یک امریکایی ساخته شد.و بگم شرکت همشون توی انگلیس. ما به علمشون نگاه میکنیم.
فکر نمیکنم منطقتون این باشه و برای اسلام خودتون رو بکشین میتونم به جرئت بگم بیش از 85 درصد مذهبی ها کوروش رو دوست دارند. نه خیر هم وطن حقیقت اینه شما یک نفر رو خدا کردین و هرچی بگه میگین صد در صد درسته، اگه جا بزنید براتون بد میشه مجبورین حرفاشو بیایند نشر بدین تا این وسط گندش در نیاد. حال شما انکار کن ما که واقعیتو میدونیم. اون دنیا روی عدالت و ماهم از حقمون نمیگذریم. انشاءالله خدا همرو به راه راست هدایت کند.
بعد اینکه از زرتشتم بالای 40 نفر شهید داریم برای جنگ.
1. پیشنهاد میکنم دوباره گوش کنید و اگر باز هم متوجه حرفهایم نشدید، سه باره و چند باره گوش کنید. در این فایل گفته شده که فحاشیهای دوستداران کوروش به من و "خانوادهام" در ایشان انگیزه ایجاد کرد که بیشتر درباره کوروش پرستی و کوروش دوستی مطالعه کنند که چطور میشود حرف و عمل افراد این قدر متناقض باشد. دم از گفتار نیک و کردار نیک میزنند ولی تا این حد حیوان و درنده هستند. 2. انگلیسی بودن به خودیِ خود بد نیست. اما اینکه یک انگلیسی از آن سر دنیا با سختی خودش را به ایران برساند و کوروش پرستی و کوروش دوستی را ترویج کند، مورد شک و تردید است. چرا یک یهودی، یک انگلیسی یا به هر حال یک غربی باید این قدر، خود را به آب و آتش بزند؟ چون عاشق ایران است؟ نه. به دنبال منافع خود و ضربه زدن به ایران است. کوروش دوستی را ترویج میکند تا ایران را ضعیف کند. چنان که امروز هم میبینیم کوروش دوستان و کوروش پرستان اکثراً در خدمت منافع غرب اند. ادعای میهن پرستی دارند ولی هیچ توان مقابله با صهیونیزم (دشمن شماره یک ایران) را ندارند.
ادامه پاسخ به پوثرَ ایرتن: 3. استفاده از تکنولوژی انگلیس و امریکا چیزی بدی نیست. کما اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، از تسلیحات و تجهیزات امریکایی و انگلیسی که به غنیمت میگرفتند استفاده میکردند. واضح و روشن است که ما میگوییم: «نباید هوبت خودمان را از انگلیسیها و امریکاییها و یهودیها بگیریم». کل شهدای زرتشتی که داوطلبانه به جبهه رفتند و شهید شدند گویا 2 نفر بودند و کل شهدای زرتشتی از داوطلب و موظف، کمتر از 10 نفر بودند. نه 40 نفر. آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران نابود نکنید. روستای ما با 600 نفر جمعیت 14 شهید تقدیم این سرزمین کرده. اما زرتشتیان با 30 هزار نفر جمعیت، 2 شهید (نهایتاً کمتر از 10 شهید). عملکرد جامعه زرتشتی در دوران دفاع مقدس، بیتردید ضعیفترین عملکرد در بین اقشار جامعه بوده است.
ما علم رو میبینیم عزیز اینکه کیه برامون مهم نیست، ایرانی داریم که از فیلم 300 حمایت میکنه انگلیسی هم داریم کل عمرشو گذاشته راجب کوروش بنویسه.
چیزی که من خوندم سایت ایسنا: 32 شهید و سایت قطره: 41 شهید بود و 244 جانباز.
واقعا دلیلتون عقلانی نیست.
خیلی مسلمون هم بودن که خیانت کردن تو جنگ نمیشه پای همه نوشت، بعد اینکه اگه اشتباه نکنم راجبش حرف زدن من نخوندم ولی پیشنهاد میکنم بخونین حرفاشون رو.
پاسخ به پوثرَ ایرتن: شما علم رو نمیبینید عزیز. شما چیزی را میبینید که بخواهید از آن لذت ببرید. وگرنه اگر یک اندیشمند و یا باستان شناس مستقل، از هخامنشیان انتقاد کند، هرقدر هم سخنش علمی باشد، حاضرید کلام او را بپذیرید؟
بله، من خودم میگم بدی هایی داشتن اگه میخواستم نپذیرم مثل خیلیا میگفتن نه اونا خیلی خوب بودن، استاد رائفی پور میگه یک دسته خیلی دیگه کوروش رو میخواند که اصن هیچی یک دسته هم به کوروش توهین میکنند که اونا هم اشتباه میکنند.
درباره شهدای زرتشتی، تعدادشان خیلی کم است. کمتر از 10 نفر. حتی خود شما هم دو آمار ارائه کردید که متفاوت است. 32 نفر؟ یا 41 نفر؟ ما برای شهدای زرتشتی احترام قائلیم. ولی جامعه زرتشتی، جزو اقشار کم کار در دوران دفاع مقدس بود. کم کار تر از آنان، باستانگرایان ضد اسلام بود که از صبح تا شب دم از کوروش میزدند ولی در هنگام سختی، فرار را بر قرار ترجیح دادند. امروز هم اینطور است. کوروشدوستان و کوروشپرستان، دم از وطنپرستی میزنند ولی در همین فتنه اخیر در کدام سو ایستاده بودند؟ در نقطهای که رسانههای سعودی و صهیونیست ایستاده بودند. کوروشپرستان دوشادوش تجزیهطلبان تروریست کومله و جیش الظام (پانبلوچ) و... به ایران ضربه زدند.
انگلیسیها و امریکاییها در طول تاریخ، برای رجر دادن و کشتن ما هر چه در توان داشتند انجام دادند. از سویی، به وسیله رسانههایشان کوروشدوستی و کوروشپرستی را به ما القاء کردند. آیا این تناقض نیست؟ خیر! چون کوروشپرستی و کوروشدوستی، بخشی از پروژهی کشتنِ ایرانیان است. همانطور که امروز، اکثر قریب به اتفاق کوروش پرستان و کوروش دوستان، مُشتی پرادعا ولی بیخاصیت اند. بلکه رفتارهایشان در راستای منافع امریکا و عربستان و اسراییل است. یعنی مردگان (مرده دلانی) هستند که بوی تعفن افکار و رفتارهایشان آزاردهنده است.
فکر میکنم دارید یکم تند میرید، بهتره حرفمو با یک سوال شروع کنم. کسانی که ضد کوروش هستن چه افتخار جهانی برای کشورمون اوردند؟
من دو نفر رو میگم باشه تو یکی بگو خوبه؟
پریسا تبریز(ملکه امنیت): در توییتر یا اینستاگرامش درست یادم نیست از کوروش گذاشت و نوشت من به ایرانی بودنم افتخار میکنم. دقت کن کسی که اصن ایران به دنیا نیومده.
استاد رائفی پور، واضحا طرف گفته کوروش ادم خوبی بوده. علم رائفی پور رو که نمیخوایند احیانا زیر سوال ببرین؟
این کار شما تفرقه اندازی بین مردم الان، شما برو از مردم بپرس ببین کی با کوروش مشکل داره در بدترین حالتش میگه نه خوبم نه بدم والا تنها کسایی که من دیدم مشکل دارند اون سوپر مذهبیان که رائفی پور میگفت میخواند تن یک یکمون چادر سر کنند
اگه کوروش زاده پارس نبود و نژاد اصلیت ایرانی نداشت باز هم ایران رو متحد کرد و قدرتمند کرد
میگم یه سرباز ساسانی ارزشش از کل این اعراب غارت گر برده بگیر بیشتر بوده اگه دوس داری خودت رو جزو اعراب که امام خودشون رو زندانی میکردن و به قتل میرسوندن باشی حرفی نیست ولی اون کجا ایرانی ها که به شهری که حمله میکردنند به زن ها و دختر ها دست درازی نمیکردند مثل اعراب نبودند که بعد حمله به ایران زن های ایرانی رو توی بازار میفروختن یه تار موی سرباز ساسانی شرف داره به سلمان فارسی چون مثل اون وطن فروش نبود خائن نبود یه حکومت بعد از ورود اسلان نام ببر که مثل هخامنش باشه
پاسخ به .... :::::::::::: سلام عزیز، ببینید در دوران زندیه، خراسان و بلوچستان و قفقاز و... از ایران جدا شده بودند. اما آغا محمد خان قاجار آمد و به ضرب شمشیر، ایران را دوباره متحد کرد. هرچند شاهان پایانی قاجار، بسیاری از سرزمینها را از دست دادند اما آغامحمد خان واقعاً قلمرو ایران را گسترش داد. عملکرد سیاسی آغامحمدخان از جهات مختلفی شبیه عملکرد کوروش بوده. اقلاً از جهت کشورگشایی و افزایش قلمرو و تشکیل یک حکومت متمرکز. حال باید آغامحمدخان را ستایش و تقدیس کرد؟ واقعیت این هست که هر دو نفر، با کشتن و ریختن خون ولو بیگناهان این قلمرو را به دست آوردند. اگر برای کسی اهمیت ندارد، بله میتواند این دو را ستایش کند.
ادامه پاسخ به .... ::::::: اما درباره تجاوز به زنان و دختران در جنگها، در اسلام، کشتن زنان و دختران اسیر ممنوع شده. اگر این اسیران بیگناه باشند آزاد میشن و اگر مجرم باشند (همانطور که در برخی جنگها، برخی زنان و دختران با آوازخوانی و رقاصی، مشرکین را به جنگیدن و کشتن مسلمانان تحریک میکردند) در فقه اسلام این زنها که در جنگ دخالت دارند را نباید کشت بلکه باید اینها را اسیر کرد و به ازدواج مِلکیت مسلمین دربیان تا تربیت توحیدی بشن و مسلمانها حق نداشتند این زنها را آزار بدن یا شکنجه کنند. اسناد را اینجا آوردیم که پیامبر با زنان و دختران اسیر به نیکی و مهربانی رفتار میکردند: https://www.adyannet.com/fa/news/15502 اما در زمان خلفا، به ویژه در زمان عمر و بعداً در زمان بنی امیه، این قانون اسلام نادیده گرفته میشد و در مواقعی، به زنان و دختران بیگناه هم دستدرازی میشد. که ما از عوامل این رفتار بیزاریم. ولی دقت کنید که هخامنشیان و زرتشتیان ساسانی هم در جنگها متأسفانه به زنان و دختران تجاوز میکردند https://www.adyannet.com/fa/news/32057 و https://www.adyannet.com/fa/news/31340 حتی در اسناد تاریخی اومده که برخی سربازان زرتشتی ساسانی در جنگ به زنهای ایرانی هم تجاوز کردند: https://www.adyannet.com/fa/news/11218
اما درباره سلمان فارسی، پیامبر و اهل بیت فرمودند که سلمان از ما اهل بیت هست. توجه داشته باشیم که سلمان فارسی در فتح مدائن حاضر بود اما کاری کرد که خونی ریخته نشود. در اینجا توضیح دادیم: https://www.adyannet.com/fa/news/11218 ایرانیان هم سلمان را محترم میشمردند و در زمانی که سلمان والی مدائن بود، بدون محافظ بین مردم رفت و آمد میکرد و کسی او را آزار نمیداند. یعنی ایرانیان آن دوره هم سلمان را خائن نمیدانستند.
ادامه پاسخ به .... ::::::: گفتید: «یه حکومت بعد از ورود اسلام نام ببر که مثل هخامنش باشه». اولاً این رو بگم که من با شما دشمنی ندارم. ثانیا پاسخ سؤال شما اینکه به نظر من، حکومت صفویه خیلی بهتر از حکومت هخامنشی بود. امروز توریستهایی که میان ایران، نسبت به آثار هخامنشی خیلی واکنش خاصی ندارند چون سنگهای سخت و سرد و بیروح رو میبینند. اما نسبت به آثار صفویه از قبیل مساجد، بازارهای سنتی، حمامهای قدیمی و... بسیار واکنش مثبت نشون میدن چون این آثار پر از کاشیکاری و نقاشی و رنگارنگ و دارای روح زنده هستند.
درباره هخامنشیان ببنیید اونها با اون همه شکوه، ولی در برابر یک لشکر 15 هزار نفره اسکندر شکست خوردند. اما امروز حکومت جمهوری اسلامی ایران در برابر این همه دشمن خارجی و خائن داخلی، باز هم روی پا ایستاده. بیش از هشتاد کشور در دستگاه امنیتی خود میز ایران دارند و برای ساقط کردن نظام تلاش میکنند اما نظام روی پا ایستاده. یک صدم این اقدامات اگر علیه هخامنشیان رخ میداد حتی 20 سال هم نمیتونستند حکومت کنند.
التعليقات
ناشناس
19 مرداد, 1399 - 15:50
الرابط الثابت
خدا قوت برادران
مختار
9 شهريور, 1399 - 13:11
الرابط الثابت
درود به شرفت زنده باشید
کلبعلی
16 شهريور, 1399 - 20:16
الرابط الثابت
فقط تفکر به این مورد که جمعیت
عرشیا
28 مهر, 1399 - 14:59
الرابط الثابت
بله کاملاً درسته . ما باید به
ناشناس
6 اسفند, 1399 - 11:00
الرابط الثابت
کاملا غلطه. افتخار به گذشتگان
ناشناس
12 خرداد, 1400 - 14:49
الرابط الثابت
?
حسین
1 خرداد, 1401 - 08:16
الرابط الثابت
اسلام گفته است به گذشتگان خود
مریم
12 آبان, 1399 - 14:06
الرابط الثابت
نمیدونم چی بگم
سلمان
14 آبان, 1399 - 09:50
الرابط الثابت
درود بر شما درود بر شما درود
saman
14 آبان, 1399 - 21:05
الرابط الثابت
پاسخ به مریم: سلام. ممنون از
ناشناس
6 اسفند, 1399 - 11:14
الرابط الثابت
تو که به اعتراف خودت همه چیز
ناشناس
10 ارديبهشت, 1400 - 07:01
الرابط الثابت
من یک مسلمانم و به گفته این
saman
10 ارديبهشت, 1400 - 12:26
الرابط الثابت
یکی از دردهای جامعه ما، سطحی
سرا
10 ارديبهشت, 1400 - 06:42
الرابط الثابت
واقعا قانع کننده بود من هم
مجتبی
30 بهمن, 1400 - 11:39
الرابط الثابت
به نظر من نکات درستی رو گوشزد
ناشناس
27 فروردين, 1400 - 17:05
الرابط الثابت
خیلی عالی بود
ناشناس
29 شهريور, 1400 - 23:23
الرابط الثابت
درود بر هم شما بزرگواران من
saman
30 شهريور, 1400 - 08:21
الرابط الثابت
پاسخ به ناشناس: گفتید: «اگر
ناشناس
29 شهريور, 1400 - 23:28
الرابط الثابت
من میگم اصلا مپکوروش و زرتشت
ناشناس
22 دى, 1400 - 10:41
الرابط الثابت
شاه سلطان حسین صفوی که همیشه
saman
22 دى, 1400 - 13:29
الرابط الثابت
اون شاه عباس اول و دوم بودند
ناشناس
18 فروردين, 1401 - 18:56
الرابط الثابت
ببخشید یک سوال دارم دین هایی
saman
18 فروردين, 1401 - 22:27
الرابط الثابت
حضرت عیسی مسیح (ع) از دید
ناشناس
18 فروردين, 1401 - 23:02
الرابط الثابت
بله تاحدودی ای حرفتون موافقم
ميلاد شیرپور
27 ارديبهشت, 1401 - 14:29
الرابط الثابت
اسلام با دوست داشتن گذشتگان
امیرمحمد
5 مهر, 1401 - 11:37
الرابط الثابت
حرفتان درست بود ولی اینکه
امیرمحمد
5 مهر, 1401 - 11:46
الرابط الثابت
اینکه گفتید انگلیسی ها و
پوثرَ ایرتن
5 دى, 1401 - 22:00
الرابط الثابت
دبیر تاریخمون یک حرف قشنگی زد
saman
7 دى, 1401 - 09:13
الرابط الثابت
1. عزت نزد خداست. نه مردم.
پوثرَ ایرتن
5 دى, 1401 - 22:47
الرابط الثابت
تنها حرف شما هم این بود چون
saman
6 دى, 1401 - 10:29
الرابط الثابت
1. پیشنهاد میکنم دوباره گوش
saman
6 دى, 1401 - 10:36
الرابط الثابت
ادامه پاسخ به پوثرَ ایرتن: 3
پوثرَ ایرتن
6 دى, 1401 - 11:48
الرابط الثابت
ما علم رو میبینیم عزیز اینکه
saman
6 دى, 1401 - 13:50
الرابط الثابت
پاسخ به پوثرَ ایرتن: شما علم
پوثرَ ایرتن
6 دى, 1401 - 15:50
الرابط الثابت
بله، من خودم میگم بدی هایی
saman
6 دى, 1401 - 14:04
الرابط الثابت
درباره شهدای زرتشتی، تعدادشان
سامان فخرایی
6 دى, 1401 - 13:48
الرابط الثابت
انگلیسیها و امریکاییها در
پوثرَ ایرتن
6 دى, 1401 - 16:08
الرابط الثابت
فکر میکنم دارید یکم تند میرید
....
15 خرداد, 1402 - 11:56
الرابط الثابت
اگه کوروش زاده پارس نبود و
saman
15 خرداد, 1402 - 13:02
الرابط الثابت
پاسخ به .... ::::::::::::
saman
15 خرداد, 1402 - 14:08
الرابط الثابت
ادامه پاسخ به .... :::::::
saman
15 خرداد, 1402 - 14:11
الرابط الثابت
اما درباره سلمان فارسی،
saman
15 خرداد, 1402 - 14:15
الرابط الثابت
ادامه پاسخ به .... :::::::
إضافة تعليق جديد