انگلیس حامی شماره‌ی یک وهابیت

  • 1395/04/08 - 21:50
از دیرباز در میان عوام و مردم کوچه و بازار اینگونه رایج بوده که تمامی فتنه‎های عالم از جانب انگلیس بوده و به گونه‌ای به این دولت مربوط می‌شود. البته این حرف خیلی هم بیراه نیست چون در انگلیس حامی شماره‌ی یک وهابیتی است، که سال‌هاست جهان اسلام را با فتنه‌ی تکفیر خود، گرفتار ساخته و این آتش تا اقصی نقاط جهان هم پیش رفته است.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ از قدیم الایام در بین مردم عادی و عوام، این‌گونه رایج بوده که تمامی فتنه‌ها از جانب انگلیس می‌باشد. این مساله، به‌قدری رایج شده که بعضاً حکم ضرب المثل هم، به‌خود می‌گیرد. اما جالب است بدانید که این عقیده دقیقاً درباره‌ی وهابیان که منشأ اصلی فتنه‌ی حال حاضر در عالم اسلام و حتی تمامی جهان هستند، صدق می‌کند.[1]
به‌عبارت دیگر می‌توان گفت آتش تمام این فتنه‌هایی که الان شاهد آن هستیم، از خاورمیانه گرفته تا جنوب آسیا، آسیای میانه، آفریقا و حتی کشورهای اروپایی، همه و همه زیر سر عقیده‌ی تکفیری است که اولین بار توسط وهابیت ترویج شده و خود این وهابیت، در وهله‌ی اول توسط انگلیس و حمایت بی‌وقفه‌ی او به‌وجود آمده و توانسته است، به حیات خود ادامه دهد. هرچند اخیراً این آمریکاست که از این آب گل آلود، ماهی می‌گیرد. ولی منشأ پیدایش این فتنه‌ی عالم‌گیر کسی جز انگلیس نیست.[2]
مستند این حرفها متن قرار دادی است که بین آل سعود و انگلیس در دسامبر 1916 میلادی منعقد شده است. در برخی از مفاد این معاهده آمده است:
- آل سعود مثل آباء و اجداد خود تعهد می‌دهد، که متعرض هیچ حکومتی از حکومت‌های حاشیه‌ی خلیج فارس که تحت حمایت و کنترل انگلیس است، نشود.
- آل سعود می‌تواند جانشین بعدی خود را به اختیارش انتخاب کند، مادامی که با منافع انگلیس در تضاد نباشد.
- اگر حکومتی متعرض اراضی آل سعود شد، آل سعود بلافاصله از حمایت انگلیس برخوردار شود.
- آل سعود با هیچ کس معاهده‌ای نبندد، مگر این‌که سریعا نسخه‌ای از آن به رؤیت انگلیس برسد.
- آل سعود هیچ تصمیمی در مورد اراضی خود اعم از اجاره، واگذاری و... نگیرد مگر این‌که موافقت انگلیس در این مورد جلب شده باشد.[3]
این‌ها نمونه‌هایی از خفت آل سعود، برای بقاء و مکر انگلیس، برای به‌وجود آوردن فتنه‌ای است، که به‌وسیله آن جهان اسلام را از درون، به جان خودش بیندازد. حال آیا می‌شود باور کرد، آل سعود واقعاً حامی اسلام و توحید باشد و دغدغه‌ی اسلام داشته باشد؟

پی‌نوشت:

[1]. نقش انگلیس در فرقه‌های انحرافی بین مسلمانان.
[2]. وهابیت و آل سعود در آغوش آمریکا و انگلیس.
[3] سانت جون فیلبی، بعثه الی نجد، ترجمه ی دکتر عبدالله صالح العثیمین، ص 255 -257، مکتبه العبیکان، ریاض، عربستان، چاپ دوم، 1998م.

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.