وهابيت مقابل كلام پیامبر (ص)

  • 1395/03/26 - 22:58
در این مساله که وهابیت فرقه‌ای جعلی و ساختگی است و پشتیبان اصلی او استعمار و کشورهای دشمن اسلام و مسلمین هستند کسی شک ندارد. اعتقادات وهابیان پر است از موهوماتی که هیچ ربطی به اسلام و سنت اسلامی ناب ندارد. از جمله‌ی این کلمات مقابله با کلام پیامبر (ص) است که ایشان شنیدن اموات را تایید می‌کند و وهابیت کاملا آن را انکار می‌کند.

پایگاه جامع فرق، ادیان ومذاهب_ تقریباً در میان مسلمانان و خصوصاً اهل سنت، کمتر کسی است که در ساختگی بودن و مجعول بودن مذهب ضاله و گمراه وهابیت، تردیدی داشته باشد.[1] از زمان پیدایش این مذهب جعلی، که از حامیان اصلی آن، کشورهای استعماری و دشمنان قسم خورده‌ی اسلام و مسلمین هستند،[2] علمای زیادی در بلاد اسلامی، در قالب کتب و مقالات و سخنرانی‌ها، به نقد عقاید باطل این فرقه، پرداخته‌اند.
از کلمات باطل و عقاید منحرف این فرقه، هرچه گفته شود، باز کم است. اما گاهی اوقات، این کلمات تا حدی پیش می‌رود، که باعث می‌شود، کلمات ایشان کاملاً مقابل کلام وحی و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) قرار گیرد. این در حالی است که وهابیت، دائماً خود را به‌دروغ، از حامیان سنت نبوی، قلمداد کرده و ادعا می‌کند، تنها این‌ها هستند که به سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) عمل می‌کنند.
اما در مساله‌ای مثل شنیدن اموات، کلام وهابیت، کاملاً معارض و مقابل احادیثی است، که از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در این‌باره نقل شده است. در یکی از شرح‌هایی که به صحیح بخاری زده شده است، آمده، که به سند صحیح از نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت شده است، که فرمودند: هیچ کسی نیست که از کنار قبر برادر مومنش، که او را در دنیا می‌شناخته، عبور کند و به او سلام بدهد، مگر این‌که صاحب قبر، او را می‌شناسد و جواب سلام او را می‌دهد.[3]
اگر این حدیث حکایت از شنیدن اموات ندارد، پس چیست؟ مساله‌ای که وهابیت، با شدت و حدت آن را انکار می‌کند و کسانی‌که به این امر قائل باشند، تا حد شرک و کفر پیش می‌برد.

پی‌نوشت:

[1]. منشأ فرقه ضاله وهابیت.
[2]. علل حمایت غرب از آل سعود.
[3]. عینی، محمود بن احمد، عمده القاری شرح صحیح البخاری، ج8، ص 69، دار احیاء التراث العربی، بیروت، بی تا.

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.