توهین وهابیت به عایشه

  • 1395/03/08 - 10:22
سال‌هاست که وهابیان به دنبال ایجاد تفرقه میان شیعه و اهل سنت هستند. لذا چنین تبلیغ می‌کنند که شیعه به صحابه‌ی رسول خدا(ص) و همسران ایشان خصوصا عایشه، توهین می‌کند. در حالی‌که به اعتقاد خود وهابی‌ها، جناب عایشه یک بدعت‌گذار محسوب می‌شود. چون ایشان در عزاداری برای پیامبر(ص) به سر و صورت خود زده، که از دید وهابیان، بدعت است.

از جمله اتهاماتی که از سوی وهابیان و حتی برخی از اهل سنت، به شیعه نسبت داده می‌شود، توهین به همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است. آن‌ها در رسانه‌ها، مجامع عمومی، منابر و در هر فرصتی که دست دهد، چنین تبلیغ می‌کنند، که شیعه به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند و از جمله‌ی این موارد، توهین به همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از جمله عایشه، است.[1]
مستند وهابیان در این موارد به مطالبی است که برخی شبکه‌های تندرو (که هرگز مورد تایید علمای بزرگ شیعه نیستند)[2] در برنامه‌های خود ایراد می‌کنند. شبکه‌هایی که بدون شک اگر نگوییم مستقیماً، لااقل به‌طور غیر مستقیم از جانب دشمنان قسم خورده‌ی اسلام، مورد حمایت قرار می‌گیرند، تا بدین‌وسیله بذر نفاق را میان شیعه و اهل سنت بپاشند.
اما جالب این است که نتیجه‌ی بعضی از اعتقادات وهابیت، چیزی نمی‌شود جز، توهین خود ایشان به شخص عایشه. توضیح این‌که وهابیت در مساله‌ی عزداری، برخی اعمال مثل بر سر و صورت زدن را، از جمله‌ی بدعت‌ها می‌خواند، و کسی‌که مرتکب آن شود را بدعت‌گذار می‌نامد.[3]
اگر این مطلب درست باشد، یکی از اشخاصی که به عقیده‌ی وهابیت، از جمله‌ی بدعت‌گذاران محسوب می‌شود، جناب عایشه است. چون ایشان می‌گوید: زمانی که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از دنیا رفت، سر او را روی بالشی قرار دادم و به همراه زنان دیگر، به سر و صورت خود زدیم.[4] این در حالی است که بسیاری از احادیث عایشه، بدون هیچ تردیدی مورد قبول وهابیان است.
نتیجه این می‌شود که، اگر به ادعای وهابیان، از دلایل کافر بودن شیعه، توهین به همسران نبی مکرم اسلام است،[5] خود وهابیت هم در این لیست قرار می‌گیرد. به‌علاوه که استناد وهابیان بیشتر به اعمال برخی افراد تندرو است. ولی استناد ما در این مورد، کتاب احمد بن حنبل است که وهابیان به نوعی مقلد او محسوب می‌شوند.

پی‎نوشت:

[1]. نامه معاون تبلیغ حوزه های علمیه به شیخ الازهر: پیرو اهل‌بیت (ع) اهل توهین نیست.
[2]. شیعه ی حقیقی توهین به امهات مومنین نمی کند.
[3]. عزاداری و اشک از دیدگاه پیامبر.
[4]. ابن حنبل شيباني، احمد بن محمّد، مسند أحمد بن حنبل، تحقيق: شعيب الأرنؤوط - عادل مرشد، وآخرون، جزء 43، ص 369، ح26349، مؤسسة الرسالة، چاپ اوّل، 1421ق. جهت مشاهده تصویر کتاب کلیک کنید.
[5]. حکم توهین به صحابه.

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.